Każdy, kto lubi oglądać historyczne pojazdy, ma szeroki wybór muzeów samochodów i samochodów zabytkowych w Niemczech. Oprócz domów wystawowych znanych marek, otwarte dla publiczności są także prywatne kolekcje. Wypolerowana blacha i lśniący chrom. Czuć zapach skóry i gumy opon. Jak tylko wejdziesz do muzeum samochodowego, szczególna atmosfera rzuca zaklęcie na odwiedzających. Marzenia o samochodach, małych autach, bolidach wyścigowych i prototypach zapewniają dobry przegląd rozwoju technologii. Oprócz prywatnych kolekcji takich jak te, istnieją muzea utrzymywane przez samego producenta. Jednakże, jeśli chcesz pomyśleć nieszablonowo i doświadczyć szerszego zakresu marek, znajdziesz to, czego szukasz w prywatnych muzeach. Oto 16 ważnych muzeów samochodowych w Niemczech w skrócie:
NSU, DKW, Horch i Wanderer - w tym muzeum można dowiedzieć się, jak różnorodne są historyczne korzenie marki Audi. Na wystawie znajdują się również wiele pojazdów Audi i samochodów wyścigowych z przeszłości i teraźniejszości.
Od pierwszego silnika BMW R32 po obecny samochód elektryczny: samochody i motocykle z 100-letniej historii marki stanowią punkt centralny, łącznie 120 eksponatów.
Od samochodu Benz Patent Motor Car Number 1 z 1886 roku po obecne supersportowe samochody: szerokie spektrum oferowane jest na 16 500 metrach kwadratowych z 1500 pojazdami.
Od pierwszego 356 do pierwszego 911, historyczne samochody wyścigowe i nowe modele elektryczne: pojazdy Porsche z ostatnich 75 lat są wystawione.
Garbus, Bulli, Golf, Passat: wśród około 130 eksponatów rozłożonych na około 5000 metrach kwadratowych znajdują się zarówno znane modele, jak i prototypy.
Kolekcja jest największą wystawą historycznych pojazdów w Niemczech. 2500 eksponatów, w tym mikromobility, motocykle, rowery i ciężarówki, daje przegląd rozwoju indywidualnej mobilności.
Ponad 260 pojazdów z ponad 60 marek dokumentuje historię automobilu. Zeithaus znajduje się na terenie Autostadt w Wolfsburgu.
Wystawione są około 200 pojazdów Opel i eksponatów z lat 1946 do lat 90. - wkrótce będą prezentowane na powierzchni 6500 metrów kwadratowych.
Od Horcha z ośmiocylindrowym silnikiem z 1937 roku po pojazdy z lat 70. - 90 lat historii motoryzacji niemieckiej ilustrowane jest przez ponad 150 samochodów, motocykle i vany.
Od zmotoryzowanych powozów i samochodów z lat 20. po klasyki z lat 50. i 80., kamienie milowe niemieckiej historii motoryzacji są również tutaj zgromadzone.
Prywatna kolekcja w pobliżu Karlsruhe to kolorowy zbiór około 140 samochodów, 170 motocykli oraz rowerów, a także traktorów i wozów strażackich. Na wystawie są również prawie zapomniane marki, takie jak Münch i Maico.
Każda era samochodowa jest podkreślona, ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów z lat 30. do cudu gospodarczego. Reprezentowane są także egzotyczne marki, takie jak Iso Rivolta i Bizzarrini, jak również maszyny rolnicze, traktory i silniki parowe. Najstarszy pojazd to francuski Panhard & Levassor z 1897 roku.
Od producenta substytutu korka do producenta samochodów, historia japońskiego producenta Mazda jest udokumentowana.
75 modeli z ostatnich 50 lat jest zaparkowanych w dawnej hali tenisowej na terenie Toyota Niemcy. Jest to jedna z największych kolekcji Toyoty poza Japonią.
Z 150 eksponatami muzeum daje przegląd technologii motoryzacyjnej z ostatnich 120 lat. 20 samochodów wyścigowych "Le Mans" obecnie ilustruje historię słynnego wyścigu długodystansowego w specjalnej wystawie.
Skupia się na samochodach sportowych i bolidach Formuły 1, samochodach amerykańskich i modelach Maybach; wystawione są także motocykle, pojazdy użytkowe, samoloty, statki i lokomotywy.